sábado, 8 de octubre de 2016




             Varias veces y distintas fuentes me indicaron la necesidad de contar no sólo con un currículum bien armado sino también con una buena “biografía” para poder postularme a convocatorias internacionales. Al principio me costó entender la diferencia, pero he aceptado que mientras uno refiere a la actividad concreta que uno realiza en el ámbito artístico, la otra es una reseña  de vida personal.  Y precisamente por “personal” es que me resulta tan insoportable la idea de redactar una biografía.  ¿Qué le importa a nadie  mi vida? ¿Por qué tengo que ventilar públicamente mis miserias privadas?  Debiera ser la obra el personaje, hablarse sólo de ella.  El artista –aunque las modas piensen distinto- es un mero accesorio secundario.

     Como siempre mi opinión es lo menos importante, por lo que tras mucho resistirme finalmente dediqué media mañana a redactar una biografía lo más impersonal posible.  Como la necesitaba en inglés para poder subirla a una postulación vía web, me queda el argumento de que la hice tan escueta y sobria por mi dificultad a expresarme en un idioma que no manejo. Y es lo máximo que diré de mí.  






   Gabriela Farnell  born in 1967 in Lanús, Buenos Aires, city where she develops his work and continues to reside today. Due to its geographical proximity to the City of Buenos Aires, most of her artistic activity takes place in the Capital, the center of a large and constant cultural movement of international projection.
     Endowed with a natural ability for drawing, from her childhood spent most of her time to artistic play while receiving in parallel a traditional academic training of lower-middle class Argentina, not focused on art. In her teens, without specific artistic training but with an advanced technical development sustained by practice, she began to frequent contests and art salons of the City of Buenos Aires, where systematically reject but allow direct contact with other artists and pointing out their mistakes and technical deficiencies. Always under the system of trial and error, typical of self-taught, she continues to work on her technique and composition.
     From 1992 her work began to be accepted in various calls, and from there slowly and gradually her work began to be exhibited both in the City of Buenos Aires and the interior of Argentina, and then in various cities Exterior. Her work began to be recognized and rewarded.
     Since 2012 published online blog Espacio Farnelliano, a diary of artist where real-time review the know-how of each of his works, both compositionally and technically, with photographs of the progress of each, as well as how she try to show her work, get the vicissitudes of exhibition spaces and disseminate her work for an artist without gallery or representative and a limited financial budget. Her blog is intended as a dynamic, concrete curriculum, showing successes and failures, the everyday reality of who dedicated her life to art however.








Post data:  Acabé la postal para Twitter Art Exhibit TAE17.  No logré todo lo que quería con ella pero en conjunto creo se ve bastante bien.  Lo minúsculo no es lo mío, no me deja espacio para la exageración.









No hay comentarios:

Publicar un comentario